Brand identity, Strategy, Logo design, UI design, Photography, Packaging

Royal Streaming, Sveriges största “radiostation” med över 2 miljoner lyssnare dagligen.

Sprunget ur kunskap om vad designad musik kan göra för ditt företags försäljning och varumärke har Royal Streaming tagit en tätposition på sin marknad. Här finns förutom ett brinnande musikintresse också bred erfarenhet inom musikpsykologi, konceptualisering och affärsutveckling, kunskaper som varje dag hjälper till att stärka varumärken som Acne, Clas Ohlson, Lexington, Waynes Coffee, Synsam och många fler.

Royal Streaming vet hur viktigt det är att ha en medveten strategi för att förmedla den rätta bilden av varumärket. Ljudbilden har de såklart benkoll på själva men när det var dags för att titta närmare på Royal Streamings visuella identitet så vände de sig till oss.

Tillsammans gjorde vi ett rejält omtag som landade i kommunikationskonceptet Pulse by Royal Streaming och ett helt nytt visuellt uttryck. I samband med lanseringen av det nya konceptet tog vi dessutom fram en ny webbsida och uppdaterade deras teknikplattform Royal Play.

I samarbete med Studio Dare.